Heeft u vragen en/of opmerkingen over deze pagina, mailto:postbusear@rijksoverheid.nl


De EAR wordt opgevolgd door de RORA (RijksOverheid Referentie Architectuur), hier vindt u meer informatie over de RORA.

EAR: Beschikbaarheid dienstverlening: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Element |Elementtype=Afgeleid principe|Status=Vastgesteld |Paginanaam=Beschikbaarheid dienstverlening |ID=EAR04 |Stelling=De beschikbaarheid van dienstverlening d...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Element
{{Element
|Elementtype=Afgeleid principe|Status=Vastgesteld
|Elementtype=Afgeleid principe
|Paginanaam=Beschikbaarheid dienstverlening
|ID=EAR04
|ID=EAR04
|Stelling=De beschikbaarheid van dienstverlening door de Rijksdienst is genormeerd op de behoefte van de afnemers.
|Stelling=De beschikbaarheid van dienstverlening door de Rijksdienst is genormeerd op de behoefte van de afnemers.
|Toelichting rationale=In het kader van een eenduidige, transparante dienstverlening aan burgers en bedrijven en een optimale beschikbaarheid van de ambtelijke dienst voor bewindspersonen en kritieke processen, zijn beschikbaarheidsnormen noodzakelijk, die zijn toegesneden op de vraag van de afnemer en de (on-)mogelijkheden van het kanaal.  
|Informatiseringsdomein=Overig
|Toelichting rationale=In het kader van een eenduidige, transparante dienstverlening aan burgers en bedrijven en een optimale beschikbaarheid van de ambtelijke dienst voor bewindspersonen en kritieke processen, zijn beschikbaarheidsnormen noodzakelijk, die zijn toegesneden op de vraag van de afnemer en de (on-)mogelijkheden van het kanaal.
|Toelichting implicaties=Eisen aan de beschikbaarheid van dienstverlening, vergen een daarop afgestemde inrichting van de organisatie. In het algemeen kan worden uitgegaan van de volgende minimale beschikbaarheid per kanaal:
|Toelichting implicaties=Eisen aan de beschikbaarheid van dienstverlening, vergen een daarop afgestemde inrichting van de organisatie. In het algemeen kan worden uitgegaan van de volgende minimale beschikbaarheid per kanaal:


*Internet, e-mail, telefoon: Interactief gedurende reguliere kantoortijden en automatische beantwoording buiten reguliere kantoortijden.
*Internet, e-mail, telefoon: Interactief gedurende reguliere kantoortijden en automatische beantwoording buiten reguliere kantoortijden.
*Post en Persoonlijk contact (o.a. balie): Reguliere kantoortijden.  
*Post en Persoonlijk contact (o.a. balie): Reguliere kantoortijden.
|Informatiseringsdomein=Overig
|Status=Afgevoerd
|Realiseert=MARIJ doorontwikkelen tot Enterprise Architectuur Rijksdienst,
|Datum-geldig-vanaf=2014/02/01
|Datum-laatste-wijziging=2015/05/26
|Datum-afgevoerd=2015/05/26
|Versiebeheer=150526 - Dit principe voegt niets toe aan [[Perspectief afnemer (NORA)| NORA principe AP19]] en [[Continuïteit van de dienst (NORA)| NORA principe AP35]]. Het principe vervalt daarom.
|Paginanaam=Beschikbaarheid dienstverlening
}}
}}

Versie van 27 mei 2015 04:06


Eigenschappen

Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 27 mei 2015 om 04:06.