Heeft u vragen en/of opmerkingen over deze pagina, mailto:postbusear@rijksoverheid.nl


De EAR wordt opgevolgd door de RORA (RijksOverheid Referentie Architectuur), hier vindt u meer informatie over de RORA.

Persoonlijke benadering (NORA): verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Publicatie |Status publicatie=Publicatie }} {{Duiding NORA Uitspraak}} {{NORA Uitspraak |Uitspraak=nora:Persoonlijke benadering |Type=Afgeleid principe |Stelling...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 8: Regel 8:
|Type=Afgeleid principe
|Type=Afgeleid principe
|Stelling=De dienst benadert geïdentificeerde afnemers op persoonlijke wijze.
|Stelling=De dienst benadert geïdentificeerde afnemers op persoonlijke wijze.
|Versie=2014-03-04 13:21:09
|Versie=2015-02-13 14:11:14
|Datum=2014-03-04 13:21:09
|Datum=2014-03-04 13:21:09
|Beschrijving=
|Beschrijving=


|Toelichting rationale=
|Toelichting rationale=

Versie van 17 mei 2015 04:07


Lokale duiding

Relatie(s) met NORA
Realiseert
Realisaties



'NORA logo.png
Uitspraaknora:Persoonlijke benadering
TypeAfgeleid principe
StellingDe dienst benadert geïdentificeerde afnemers op persoonlijke wijze.
Versie2015-02-13 14:11:14
Beschrijving
Toelichting rationaleAfnemers verwachten dat de dienstverlener hun voorkeuren en specifieke wensen onthoudt en daarmee rekening houdt. Wanneer de afnemer geïdentificeerd is, zijn diens gegevens en mogelijke voorkeuren ook bekend. De dienst moet het mogelijk maken om op basis van deze informatie het verdere contact vorm te geven. Dit principe is met name relevant voor diensten waarbij de afnemer bekend is, zoals vertrouwelijke of zaakgerelateerde diensten.
RealiseertToegankelijk (NORA) Proactief (NORA)
Realisaties
Toelichting implicaties
  • De dienstverlener slaat klantcontactinformatie op (contactmomenten-, personen, afgenomen diensten en voorkeuren) en bouwt op basis hiervan klantbeelden (zie definitie) op.
  • De dienst wordt aangevraagd en geleverd op basis van deze klantbeelden.
  • Dit klantbeeld is beschikbaar in alle contactfuncties (zie definitie) wanneer er contact is met de afnemer
  • Bij de verzameling van klantcontactinformatie informeert de dienstverlener de betrokkenen over alle verwerkingen.
  • De dienstverlener deelt klantcontactinformatie met andere dienstverleners in het kader van persoonsgerichte dienstverlening. Juridische en praktische implicaties hiervan zijn onderzocht.
ClusterVraaggerichtheid naar een hoger plan
ArchitectuurlaagBedrijfsarchitectuur
ArchitectuurdomeinProcessen
IDAP20
ToepassingsgebiedGeneriek
Deze informatie is overgenomen uit de NORA

Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 17 mei 2015 om 04:07.