Heeft u vragen en/of opmerkingen over deze pagina, mailto:postbusear@rijksoverheid.nl


De EAR wordt opgevolgd door de RORA (RijksOverheid Referentie Architectuur), hier vindt u meer informatie over de RORA.

Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal (NORA): verschil tussen versies

 
Regel 9: Regel 9:
 
|Stelling=Het resultaat van de dienst is gelijkwaardig, ongeacht het kanaal waarlangs de
 
|Stelling=Het resultaat van de dienst is gelijkwaardig, ongeacht het kanaal waarlangs de
 
dienst wordt aangevraagd of geleverd.
 
dienst wordt aangevraagd of geleverd.
|Versie=2015-07-09 14:32:40
+
|Versie=2016-06-21 14:51:39
 
|Datum=2014-03-04 13:07:50
 
|Datum=2014-03-04 13:07:50
 
|Beschrijving=
 
|Beschrijving=
 +
  
  
Regel 34: Regel 35:
 
|ID=AP11
 
|ID=AP11
 
|Toepassingsgebied=Generiek
 
|Toepassingsgebied=Generiek
}}
+
}}<!-- Page revision date: 2016-08-22T10:16:32Z -->

Huidige versie van 23 aug 2016 om 03:07


Lokale duiding

Relatie(s) met NORA
Realiseert
Realisaties



'NORA logo.png
Uitspraaknora:Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal
TypeAfgeleid principe
StellingHet resultaat van de dienst is gelijkwaardig, ongeacht het kanaal waarlangs de dienst wordt aangevraagd of geleverd.
Versie2016-06-21 14:51:39
Beschrijving
Toelichting rationaleAfnemers verwachten een gelijkwaardig resultaat, dat niet negatief beïnvloed wordt door hun kanaalkeuze. Het mag dus voor het resultaat van de dienst geen verschil uitmaken of deze bijvoorbeeld per mail of per telefoon is aangevraagd. De geleverde informatie is in alle gevallen hetzelfde, ongeacht de plaats of medewerker die deze informatie levert. Diensten waarvoor dit principe niet op gaat, zijn diensten waarvan de geleverde prestatie in hoge mate bepaald wordt door het gekozen kanaal. Denk hierbij aan de interactiviteit die eigen is aan persoonlijk contact, of het vermogen om in real-time geoinformatie weer te geven in websites.
RealiseertBetrouwbaar (NORA) Toegankelijk (NORA)
Realisaties
Toelichting implicaties
  • Alle relevante (klantcontact)informatie is beschikbaar voor de medewerkers aan het loket.
  • De dienstverlener kan altijd beschikken over het klantbeeld (zie definitie) en alle relevante contactinformatie met de klant, ongeacht het kanaal waarover de communicatie is en /of wordt gevoerd.
  • Op alle kanalen is dezelfde informatie beschikbaar, uit één bron.
  • Verwerking en intake zijn losgekoppeld: afhandeling van aanvragen kan onafhankelijk van het kanaal gebeuren waarlangs het verzoek binnen komt.
  • De mogelijke wisselingen tussen de kanalen zijn beschreven, zodat de afnemer op verschillende contactmomenten verschillende kanalen kan kiezen.
  • Informatie over de kanaalkeuze, per contactmoment is als meta-informatie vastgelegd.
ClusterKanalen
ArchitectuurlaagTechnische architectuur
ArchitectuurdomeinNetwerk
IDAP11
ToepassingsgebiedGeneriek
Deze informatie is overgenomen uit de NORA

Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 23 aug 2016 om 03:07.