Heeft u vragen en/of opmerkingen over deze pagina, mailto:postbusear@rijksoverheid.nl


De EAR wordt opgevolgd door de RORA (RijksOverheid Referentie Architectuur), hier vindt u meer informatie over de RORA.

EAR: Signaleren en bestrijden discontinuiteit: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Element |Elementtype=Afgeleid principe|Status=Vastgesteld |Paginanaam=Signaleren en bestrijden continuiteit |ID=EAR05 |Stelling=RD-organisaties zorgen voor tijdig...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Element
{{Element
|Elementtype=Afgeleid principe|Status=Vastgesteld
|Elementtype=Afgeleid principe
|Paginanaam=Signaleren en bestrijden continuiteit
|ID=EAR05
|ID=EAR05
|Stelling=RD-organisaties zorgen voor tijdige signalering en bestrijding van mogelijke discontinuïteit in de dienstverlening.
|Stelling=RD-organisaties zorgen voor tijdige signalering en bestrijding van mogelijke discontinuïteit in de dienstverlening.
|Toelichting rationale=De beschikbaarheid van diensten voor afnemers, zowel voor burgers en bedrijven als voor ketenpartners, moet zijn geborgd. De continuïteit van de dienstverlening is afhankelijk van de betrokken RD-medewerkers en systemen. Omdat mensen en systemen niet onfeilbaar zijn, is het noodzakelijk dat mogelijke continuïteitsproblemen tijdig worden onderkend en bestreden.
|Toelichting implicaties=Allereerst moet een RD-organisatie maatregelen treffen om discontinuïteit in de dienstverlening te voorkomen dan wel zo vroeg mogelijk te signaleren. Eventuele discontinuïteit moet de RD-organisatie zo snel mogelijk kunnen herstellen.
|Informatiseringsdomein=Werkplekdiensten, Toegangsdiensten, Applicatiediensten, Documentdiensten, Gegevensdiensten, Connectdiensten, Datacenterdiensten
|Informatiseringsdomein=Werkplekdiensten, Toegangsdiensten, Applicatiediensten, Documentdiensten, Gegevensdiensten, Connectdiensten, Datacenterdiensten
|Realiseert=MARIJ doorontwikkelen tot Enterprise Architectuur Rijksdienst,  
|Toelichting rationale=De beschikbaarheid van diensten voor afnemers, zowel voor burgers en bedrijven als voor ketenpartners, moet zijn geborgd. De continuïteit van de dienstverlening is afhankelijk van de betrokken RD-medewerkers en systemen. Omdat mensen en systemen niet onfeilbaar zijn, is het noodzakelijk dat mogelijke continuïteitsproblemen tijdig worden onderkend en bestreden.
|Toelichting implicaties=Allereerst moet een RD-organisatie maatregelen treffen om discontinuïteit in de dienstverlening te voorkomen dan wel zo vroeg mogelijk te signaleren. Eventuele discontinuïteit moet de RD-organisatie zo snel mogelijk kunnen herstellen.
|Status=Afgevoerd
|Datum-geldig-vanaf=2014/02/01
|Datum-laatste-wijziging=2015/05/26
|Datum-afgevoerd=2015/05/26
|Versiebeheer=150526 - Dit principe is in iets andere bewoordingen hetzelfde als [[Continuïteit van de dienst (NORA)|NORA principe AP35]]. Het principe komt daarom te vervallen.
|Paginanaam=Signaleren en bestrijden continuiteit
}}
}}

Versie van 27 mei 2015 04:07


Eigenschappen

Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 27 mei 2015 om 04:07.