Heeft u vragen en/of opmerkingen over deze pagina, mailto:postbusear@rijksoverheid.nl
Casussen iAtlas
In de iAtlas zijn casussen opgenomen. Dit zijn praktijkvoorbeelden, waarin wordt aangegeven hoe "onder architectuur" de informatievoorziening is ingericht ter ondersteuning van het betreffende bedrijfsproces. De Rijksdienst heeft er om diverse redenen belang bij dat generieke kaders, diensten en producten, in het kader van standaardisatie en hergebruik, beschikbaar worden gesteld aan alle organisaties binnen de rijksdienst. Te vaak wordt nog gezocht naar specifieke toepassingen. De casussen laten zien hoe architectuur bijdraagt aan het maken van keuzes waarbij het belang van zowel de Rijksdienst als de betreffende organisatie gediend wordt.
Inspecteur Centraal met de tablet op pad |
Subsidies flexibiliteit door uniformiteit |
Digitale P-diensten voor het Rijk |
---|---|---|
Met de nieuwe werkwijze rekende NVWA bovendien op een praktische manier af met erfenissen van ‘eilandautomatisering’. |
Hoe één generiek applicatieplatform 160 losse applicaties kan vervangen en hoe daarmee nieuwe subsidies sneller worden ingericht. En hoe klant, medewerker en management informatie daardoor verbeteren. |
Hoe rijksbreed gestandaardiseerde diensten voor digitale afhandeling van personele processen, die van elf departementen vervingen. Met als resultaat: meer flexibiliteit en minder kosten voor het Rijk. 120.000 rijksambtenaren doen veel zelf via een digitaal zelfbedieningsportaal. |
Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 23 jan 2015 om 04:06.