Heeft u vragen en/of opmerkingen over deze pagina, mailto:postbusear@rijksoverheid.nl


De EAR wordt opgevolgd door de RORA (RijksOverheid Referentie Architectuur), hier vindt u meer informatie over de RORA.

Automatische dienstverlening (NORA): verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Publicatie |Status publicatie=Publicatie }} {{Duiding NORA Uitspraak}} {{NORA Uitspraak |Uitspraak=nora:Automatische dienstverlening |Type=Afgeleid principe |Ste...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 8: Regel 8:
|Type=Afgeleid principe
|Type=Afgeleid principe
|Stelling=De dienst wordt na bepaalde signalen automatisch geleverd.
|Stelling=De dienst wordt na bepaalde signalen automatisch geleverd.
|Versie=2014-03-04 12:58:50
|Versie=2015-02-13 13:58:22
|Datum=2014-03-04 12:58:50
|Datum=2014-03-04 12:58:50
|Beschrijving=
|Beschrijving=


|Toelichting rationale=
|Toelichting rationale=

Versie van 17 mei 2015 04:06


Lokale duiding

Relatie(s) met NORA
Realiseert
Realisaties



'NORA logo.png
Uitspraaknora:Automatische dienstverlening
TypeAfgeleid principe
StellingDe dienst wordt na bepaalde signalen automatisch geleverd.
Versie2015-02-13 13:58:22
Beschrijving
Toelichting rationaleHet gebruik en gemak van de dienst neemt toe wanneer deze geleverd wordt zodra er een signaal is dat een afnemer behoefte heeft aan de dienst. De afnemer hoeft in dit geval de dienst niet zelf aan te vragen. Dergelijke signalen kunnen ook van andere organisaties afkomstig zijn. Veel signalen zijn locatiegebonden. Overigens heeft dit principe niet alleen betrekking op ICT: ook medewerkers kunnen 'automatisch', volgens afspraken en protocollen handelen.
RealiseertProactief (NORA)
Realisaties
Toelichting implicatiesPer dienst is bepaald :
  • of automatische verstrekking gewenst is
  • de invulling van de automatische verstrekking
  • welke signalen (ook van andere organisaties) de dienstverlening in gang zetten. De dienstverlener deelt daartoe klantcontactinformatie met andere dienstverleners. Juridische en praktische implicaties hiervan zijn onderzocht.
ClusterVraaggerichtheid naar een hoger plan
ArchitectuurlaagBedrijfsarchitectuur
ArchitectuurdomeinProducten en Diensten
IDAP23
ToepassingsgebiedGeneriek
Deze informatie is overgenomen uit de NORA

Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 17 mei 2015 om 04:06.